maandag 22 december 2014

Hoe herken je Mister Right


Afgelopen donderdagavond schrok ik wakker van mijn deurbel die maar niet stopte met bellen. Chagrijnig en slaapdronken sleepte ik mezelf uit bed richting de voordeur. Toen ik open maakte trof ik mijn lieve vriendin aan. Haar make-up was volledig uitgelopen en de eerste 10 minuten kon ik door het gehuil geen woord begrijpen van wat ze zei. Een bak Ben & Jerry's, nog meer gehuil en veel gepraat verder kwam ik er achter dat haar inmiddels ex-vriend om meerdere redenen een klootzak was. Ze zag het niet aan komen en er waren volgens haar ook geen signalen die er op wezen dat ook hij haar niet waard was. Ik had zo'n idee dat het een lange nacht zou worden, wat ik absoluut geen probleem vond en bleef net zo lang luisteren totdat ze al haar emoties voor dat moment kwijt was. Rond half 4 in de ochtend liep ze uitgeput van het huilen naar boven naar de logeerkamer en ik bleef nog even beneden om alles te laten bezinken. Ik vond het erg rot voor haar en dacht terug aan ons gesprek. Waren er echt geen signalen die er op wezen dat hij niet deugde? Of had de liefde haar blind gemaakt? En als er signalen zijn, welke wijzen er dan op dat een man niet deugd? Door haar verhaal en de vragen in mijn hoofd ben ik gaan nadenken over hoe we mister Right kunnen herkennen.

Stap 1
Houd in de gaten of hij écht naar je luistert. Wanneer je over je dag vertelt die ronduit KUT was, kijk dan goed hoe hij daarop reageert. Een goede man zal belangstelling tonen, je uit laten praten en vragen aan je stellen. Pas dan is hij oprecht geïnteresseerd in wat je zegt en in hoe jij je voelt op dat moment. En wanneer jullie het een keer niet eens met elkaar zijn, zal hij je niet proberen te overrulen of je de mond snoeren. Mister Right zal dan luisteren en aangeven dat hij het niet met je eens is, maar hij zal ook de moeite doen om het vanuit jouw point of view te bekijken.

Stap 2
Kijk naar hoe hij anderen behandeld. Als jullie in een restaurant zitten, kijk dan hoe hij praat tegen de ober. Mister Right is altijd beleefd wanneer hij nog wat te drinken besteld en hij blijft beleefd wanneer een bestelling bijvoorbeeld verkeerd is doorgegeven. Hij moet er natuurlijk wel wat van zeggen, maar altijd rustig en met respect. Kijk ook naar hoe hij zich gedraagt wanneer je hem voorstelt aan vriendinnen en familieleden. Hij zal proberen om met iedereen een gesprek aan te knopen en interesse tonen. Hij zou zich niet afzijdig houden van de rest. En wat nog het belangrijkste is, kijk naar hoe hij omgaat met andere vrouwen in zijn leven. Of dit nu zijn moeder is, jouw moeder of bij wijze van een serveerster, een goede man is altijd respectvol en beleefd naar alle vrouwen toe.

Stap 3
Ga na hoe hij staat in het leven. Is hij vaak negatief of is hij juist optimistisch zelfs wanneer het enorm tegen zit? Misschien is hij een pessimist die altijd uitgaat van een worse case scenario. Mister Right zoekt altijd naar de positieve dingen in iedere soort situatie en probeert dan te komen met een oplossing. Hij gaat niet lopen janken of hoe klote het allemaal is.

Stap 4
Hij zal af en toe eens met zijn vrienden de hort op gaan, dat is natuurlijk prima. Het moet alleen niet elk weekend gebeuren, want dan klopt er iets niet. En wanneer hij je mee neemt naar zijn vrienden hoort hij zijn aandacht tussendoor ook naar jou te gaan. Mister Right zal tussendoor peilen of je het nog steeds naar je zin hebt of dat je iets nodig hebt. Hij zal je minstens evenveel aandacht horen te geven als hij aan zijn vrienden geeft. Wanneer hij je te lang negeert of je naar beneden haalt naast zijn vrienden zijn dat belangrijke waarschuwingssignalen dat het niet goed zit. 

Stap 5
En tenslotte moet je voor jezelf nagaan hoe vaak hij tijd voor je vrij maakt. En dan heb ik het over écht tijd, zowel fysiek als emotioneel. Mister Right wil altijd tijd met je doorbrengen, zelfs wanneer jullie niets anders gaan doen dan een beetje bank hangen en luieren. Hij zal je regelmatig bellen, gewoon om te vragen hoe het met je gaat en ook om met jou te delen wat er bij hem op dat moment speelt. Hij is niet gesloten en jullie kunnen met elkaar overal over praten.

Dus dames, als je op dit moment aan het daten bent met iemand, ga na of hij aan deze stappen voldoet. Maar keep in mind dat elke man natuurlijk anders is. Sommige mannen zijn bijvoorbeeld nou eenmaal erg gesloten, maar alles moet bespreekbaar zijn en een goede man zal altijd moeite steken in jullie relatie. Doet hij dit niet, dan is hij je niet waard. And there are plenty more fish in the see!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten